7 βήματα για μία επιτυχημένη συνέντευξη

Την εποχή του ανελέητου κυνηγιού για μία θέση εργασίας, ακόμη και η πιο ασήμαντη- φαινομενικά- λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανάμεσα σε αυτόν που θα πάρει τη θέση και εκείνον που θα συνεχίσει να ψάχνει.




Η προετοιμασία, η πρώτη και η τελευταία εντύπωση αλλά ακόμη και τα ρούχα παίζουν σημαντικό ρόλο. Για αυτό το BBC κατάρτισε έναν οδηγό με επτά βήματα για περισσότερες πιθανότητες «επιβίωσης» σε μία συνέντευξη εργασίας.


1. Συνεπής είναι όποιος φτάνει 15' νωρίτερα

«Δεν πρέπει ποτέ να αργήσετε σε μία συνέντευξη για δουλειά», συμβουλεύει η Λορέν Φεράρα, η οποία εργάζεται σε γραφείο στελέχωσης στη Νέα Υόρκη. «Συνέπεια σημαίνει να φτάσετε 15' νωρίτερα. Αν είστε εκεί ακόμη πιο πριν θα περιμένετε αρκετή ώρα και δεν φαίνεται σωστό».


2. Προετοιμασία

Η πρόβλεψη των ερωτήσεων που μπορεί να αντιμετωπίσει ο υποψήφιος είναι ένα βασικό όπλο. «Για να κάνετε καλή δουλειά θα πρέπει να ξέρετε σε ποιον μιλάτε. Κάντε την έρευνά σας για την εταιρεία και το πρόσωπο που θα σας κάνει τη συνέντευξη», συμβουλεύει η Κρίστι Στρόμπεργκ, γραφείου ευρέσεως εργασίας.

Η ίδια προτείνει στους υποψήφιους να έχουν μία έτοιμη, προβαρισμένη απάντηση σε κλασικές γενικές ερωτήσεις όπως «Πείτε μας για τον εαυτό σας» ή «Ποιοι είναι οι στόχοι σας».


3. Χαμόγελο

Η πρώτη εντύπωση είναι ζωτικής σημασίας, προκειμένου να διαρκέσει. Οντας κανείς πιο φιλικός, κερδίζει πόντους. «Η χειραψία, το να κοιτά στα μάτια ο υποψήφιος τον συνομιλητή και το χαμόγελο είναι πολύ σημαντικά», λέει η Φεράρα, που προσθέτει: «Οι υποψήφιοι υποτιμούν το χαμόγελο και την προσωπικότητα. Οι περισσότεροι είναι νευρικοί στη συνέντευξη, ενώ θέλουν να φανούν ως οι άνθρωποι με τους οποίους θα ήθελε να δουλέψει κάποιος».


4. Έλεγχος νεύρων

Ακόμη και ο πιο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος μπορεί να νιώσει άγχος στη συνέντευξη. Ο Μάικλ Γουέις, που εκπαιδεύει ανθρώπους να μιλούν μπροστά σε κοινό, λέει πως είναι σημαντικό να επικεντρώνεται ο υποψήφιος στη φωνή του, ώστε να μην προδίδεται η νευρικότητά του.

«Το ανεβασμένο επίπεδο αδρεναλίνης προκαλεί τρεμουλιαστή φωνή. Εξασκηθείτε στις απαντήσεις φωναχτά. Κάντε κάποιες ασκήσεις αναπνοών, ηρεμήστε και συγκεντρωθείτε», συμβουλεύει.

Επίσης, μία από τις οδηγίες του είναι να «ακτινογραφεί» ο υποψήφιος τον άνθρωπο που έχει απέναντί του. Για παράδειγμα, αν πρόκειται για «κουμπωμένο» άτομο, καλό είναι να είναι και ο ίδιος σαφής και λιτός στις απαντήσεις του.


5. Όχι στα ψέμματα

Στη σημερινή εποχή, είναι πολύ εύκολο να ανακαλύψει κανείς αν ο υποψήφιος ψεύδεται. Για αυτό καλό είναι να το αποφύγει ο υποψήφιος.


6. Ευχαριστώ

Οταν τελειώσει η συνέντευξη, υπάρχει κάτι ακόμη. Σύμφωνα με την Φεράρα, είναι πολύ σημαντικό να αφήσει ο υποψήφιος καλή εικόνα. «Μην ξεχάσετε να πάρετε την κάρτα του ανθρώπου που σας πήρε τη συνέντευξη. Στείλτε ένα e-mail στο οποίο τον ευχαριστείτε και σίγουρα θα το θυμάται για καιρό».


7. Ρούχα και παπούτσια

Σύμφωνα με την Λίσα Τζόνσον Μάντελ, που έχει γράψει σχετικά βιβλία, τα παπούτσια είναι πολύ σημαντικά στη συνέντευξη. «Συμβουλεύω συνήθως τις γυναίκες να φορούν ένα ζευγάρι δυναμικά ψηλοτάκουνα παπούτσια. Θα τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους, αλλά θα πρέπει να μπορούν να περπατούν άνετα με αυτά».

Αλλά και τα ρούχα έχουν σημασία, ιδιαίτερα η σωστή επιλογή τους, όπως τονίζει η Φεράρα. «Αν δίνετε συνέντευξη για θέση που έχει σχέση με το χώρο της μόδας για παράδειγμα, θα πρέπει να είστε πιο "τρέντι". Αν πρόκειται για πιο δημιουργική εργασία, δείξτε την προσωπικότητά σας μέσω της γκαρνταρόμπας σας. Αν όμως πρόκειται για περιβάλλον γραφείου, θα πρέπει να είστε πιο συντηρητικός».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου