Ναυάγιο: δυσκολίες κατά την εγκατάλειψη του πλοίου

Ακολουθούν σκέψεις για το ποιές είναι οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς προσπαθώντας να εγκαταλείψει το πλοίο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.










Πολλοί είναι αυτοί που βρήκαν τραγικό θάνατο όταν το πλοίο με το οποίο ταξίδευαν ναυάγησε. Ωστόσο κανείς αναρωτιέται πως πολλοί από αυτούς δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν το πλοίο εγκαίρως όταν η διάρκεια για την πλήρη βύθιση διαρκεί αρκετά λεπτά, ακόμη και ώρες.

Παρακάτω μοιραζόμαστε σκέψεις μας σε σχέση με τις συνθήκες που μπορεί να καταστήσουν την διάσωση δύσκολη έως και ακατόρθωτη.

Η κλίση που μέσα σε λίγα λεπτά θα πάρει το σκάφος, καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την διαδρομή προς την έξοδο. Πιό συγκεκριμένα:

Κλίση 45°: Εάν κανείς βρίσκεται στα ανώτερα επίπεδα του πλοίου είναι εύκολο να τραπεί σε φυγή προς την θάλασσα. Ωστόσο η πορεία εντός του πλοίου από το μισοβυθισμένο τμήμα του προς εκείνο που ακόμη βρίσκεται πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας εντός του πλοίου απαιτεί την ανηφορική πορεία σε επιφάνεια κλίσης 45 μοιρών.




Kλίση 90°: Είναι θέμα τύχης η πλευρά στην οποία θα βρεθεί κανείς την στιγμή της βύθισης. Η γωνία 90 μοιρών απαιτεί την αναρρίχηση κατά μήκος του πατώματος ή του ταβανιού του πλοίου μιας και οι σκάλες πλέον βρίσκονται σε οριζόντια θέση.



Kλίση 180°: Ο απεγκλωβισμός στην περίπτωση που το πλοίο έχει πάρει κλίση πάνω από 90 μοιρών είναι σχεδόν αδύνατη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως, ακόμη και αν παρομοιάσουμε την δυσκολία της αναρρίχησης σε γωνία 135° ίδια με των 45° (με μόνη διαφορά την ανάβαση επί του ταβανιού αντί για το πάτωμα), αυτή τη φορά η ανάβαση αποφεύγοντας το νερό στο εσωτερικό του καραβιού, οδηγεί προς τα πρώην κατώτερα στρώματα του πλοίου όπου είναι στεγανά και δεν υπάρχουν παράθυρα για την διαφυγή. 




Στην περίπτωση που κάποιος έχει επιβιώσει σε χώρο παγιδευμένου αέρα, είναι σχεδόν αδύνατη η καταστροφή ενός παράθυρου καμπίνας μιας και η πίεση του νερού στην εξωτερική πλευρά ενισχύει την αντοχή του σε υψηλό βαθμό. Ακόμη και αν κανείς κατάφερνε κάτι τέτοιο η διαφυγή μέσω αυτού θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη με το νερό να ρέει εντός του χώρου με μεγάλη ορμή. Όσο το βάθος μεγαλώνει, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες το τζάμι του παραθύρου να καταρρεύσει λόγω της εξωτερικής αύξησης της πίεσης από το νερό.



Συνωστισμός / πανικός: αν σκεφτεί κανείς πόση ώρα χρειάζεται για την αποβίβαση του συνόλου των επιβατών κατά την άφιξη ενός πλοίου στο λιμάνι υπό κανονικές συνθήκες, είναι εύκολο να κατανοήσει πως η έξοδος σε κατάσταση σύγχυσης και πανικού απαιτεί χρόνο και πλήρη συντονισμό του πληρώματος και διοίκησης του σκάφους.



Aρθρογραφεί ο Μήτσος Ντι [Planitikos Team]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου