Έλληνας ερευνητής της NASA διαψεύδει ότι το Voyager-1 βγήκε από το ηλιακό σύστημα

Διαψεύδει τις εκτιμήσεις ότι το Voyager-1 βγήκε έξω από το ηλιακό μας σύστημα ο Έλληνας ερευνητής της NASA Σταμάτης Κριμιζής.

Σε δηλώσεις του στο Nature.com, ο Σταμάτης Κριμιζής συμφώνησε καθόλα με τους ερευνητές της NASA, όπως ο Ντουέιν Μπράουν χαρακτήρισε μάλιστα την πρόσφατη ανακοίνωση «πρόωρη και εσφαλμένη».

Οι φυσικοί Μπιλ Ουέμπερ και Φράνσις ΜακΝτόναλντ υποστηρίζουν σε μελέτη τους που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Geophysical Research Letters ότι το Voyager 1 έχει εξέλθει της ηλιόσφαιρας, βασισμένοι σε μετρήσεις ενός οργάνου που έδειξε κατακόρυφη μείωση των σωματιδίων της κοσμικής ακτινοβολίας που βρίσκονται παγιδευμένα στο μαγνητικό πεδίο. Παράλληλα, κατέγραψαν μια αντίστοιχη αύξηση στην κοσμική ακτινοβολία που φτάνει στο Ηλιακό Σύστημα από το διαστρικό κενό.

Η NASA επιμένει ότι οι μετρήσεις δείχνουν απλώς ότι το σκάφος βρίσκεται σε μια μεταβατική ζώνη, την οποία βάφτισαν «μαγνητική λεωφόρο». Για να πει όμως κανείς ότι το Voyager 1 βρίσκεται εκτός της επήρειας του Ήλιου, το σκάφος θα έπρεπε να είχε καταγράψει μια απότομη μεταβολή στην κατεύθυνση και την ένταση του μαγνητικού πεδίου, πράγμα που δεν καταγράφηκε.

Ο Δρ Κριμιζής είχε σημαντικό ρόλο σε πολλές αποστολές της NASA, από τα Voyager και το Galileo μέχρι τις νεότερες αποστολές Messenger στον Ερμή και Νew Horizons στον Πλούτωνα.

Είναι σήμερα επίτιμος διευθυντής του Τμήματος Διαστήματος στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς, επόπτης του Γραφείου Διαστημικής Έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών, πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Αστροναυτικής και εθνικός εκπρόσωπος της Ελλάδας στην ESA.

Στη μαγνητική λεωφόρο

To Δεκέμβριο του 2012 οι επιστήμονες ανακοίνωσαν πως το Voyager-1 εισήλθε σε μια νέα, μυστηριώδη περιοχή της ηλιόσφαιρας γνωστή και ως “μαγνητική λεωφόρος”.

Ηλιόσφαιρα ονομάζεται η “σφαίρα επιρροής” του ήλιου μας και ουσιαστικά πρόκειται για μια φούσκα στο διαστρικό διάστημα την οποία φουσκώνει ο ήλιος και στην οποία κινούνται πλανήτες διαστημικά σώματα και διαστημόπλοια.

Το  Voyager 1 όπως και το δίδυμό του Voyager 2 κινούνται στα όρια της ηλιόσφαιρας και πλησιάζουν το όριο του ηλιακού μας συστήματος, γνωστό και ως ηλιόπαυση.

Η περιοχή στην οποία κινείται το Voyager 1 είναι ένα σημείο υποδοχής σωματιδίων που προέρχονται από εκρήξεις υπερκαινοφανών αστέρων (σουπερνόβα) και απ’ όπου εξέρχονται  σωματίδια του ηλιακού μας συστήματος.

Παράλληλα, σωματίδια υψηλής ενέργειας που βρίσκονται εκτός ηλιόπαυσης εισέρχονται στο ηλιακό σύστημα μέσω της “μαγνητικής λεωφόρου”.

Πηγή

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

μα τι μας λέτε!!!!!
Όταν είχε έλθει εις τα ΧΑΝΙΑ,πριν μερικά χρόνια μας είπε ότι βγήκε και μας περιέγραψε και πώς βγήκε!!!!!!!!!!!!

Δημοσίευση σχολίου