Το εύκολο ονοματεπώνυμο "ανοίγει πόρτες"

Εκτός από τα πιο προφανή, όπως ένα καλό πτυχίο ή μια καλή προϋπηρεσία, η επαγγελματική επιτυχία εξαρτάται και από λιγότερο αναμενόμενους παράγοντες. Οι άνθρωποι με απλά και εύηχα ονοματεπώνυμα προοδεύουν πιο γρήγορα στην καριέρα.



Τα παράξενα ονόματα που είναι δύσκολο να προφερθούν, εμπνέουν αρνητικές αντιδράσεις στους προϊσταμένους τους, σύμφωνα με μια αμερικανο-αυστραλιανή επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Σίμον Λάχαμ της Σχολής Ψυχολογικών Επιστημών του πανεπιστημίου της Μελβούρνης, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό πειραματικής κοινωνικής ψυχολογίας "Journal of Experimental Social Psychology", σύμφωνα με τη βρετανική "Telegraph", κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, η ακουστική επίδραση που έχει ένα ονοματεπώνυμο στους άλλους και μάλιστα στους ιεραρχικά ανώτερους, παίζει σημαντικό ρόλο στο πώς- και πόσο- οι άνθρωποι γίνονται αποδεκτοί από το επαγγελματικό και φιλικό περιβάλλον τους.



Όσο πιο εύκολο είναι ένα όνομα και πιο ευχάριστο στα αυτιά, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία και πιο γρήγορη προαγωγή στη δουλειά χαρίζει στον κάτοχό του. Επιπλέον, ένα τέτοιο όνομα διευκολύνει τους ανθρώπους να κάνουν νέους φίλους.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι κανόνας ότι οι άνθρωποι με απλά ονόματα κρίνονται γενικά πιο θετικά από τους γύρω τους.

Το "κλειδί" φαίνεται να μη είναι τόσο το μήκος του ονοματεπώνυμου ή το αν ακούγεται ξενικό ή ασυνήθιστο, αν και αυτά παίζουν επίσης τον ρόλο τους, όσο το πόσο εύκολο είναι συνολικά το όνομα για να το πει κανείς και να το θυμάται.

"Οι άνθρωποι δεν έχουν επίγνωση της αφανούς επίδρασης που μπορούν να έχουν τα ονόματα στις κρίσεις και τις προτιμήσεις τους", δήλωσε ο ερευνητής Άνταμ Άλτερ του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.


Οι ερευνητές, που μελέτησαν την επίδραση που ασκούν εκατοντάδες επίθετα πολλών διαφορετικών εθνοτήτων, βρήκαν ότι το ονοματεπώνυμο παίζει ρόλο και στην καριέρα ενός πολιτικού, καθώς οι άνθρωποι με τα πιο εύηχα ονόματα κερδίζουν πιο εύκολα τα δημόσια αξιώματα.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι μετοχές των εταιριών με τα απλούστερα και πιο εύηχα ονόματα τα πάνε καλύτερα στο χρηματιστήριο σε σχέση με όσες έχουν πολύπλοκες επιχειρηματικές ονομασίες.

Πηγή