Νέα μελέτη για ανορεξία: Oι γυναίκες στα media


Η εμμονή των γυναικών για τις τέλειες αναλογίες και το super skinny σώμα, οδηγεί συχνά σε σοβαρές διατροφικές διαταραχές και οφείλεται κυρίως στην συνεχή προβολή των «τέλειων» γυναικών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Από τη μια είναι τα μοντέλα, οι celebrities, τα αγαπημένα είδωλα της τηλεόρασης με τις ιδανικές αναλογίες και από την άλλη τα κορίτσια και αγόρια, κυρίως νεαρής ηλικίας, που πασχίζουν να τους μοιάσουν.




Πρόσφατη έρευνα δείχνει πως εάν τα ΜΜΕ κάνουν στροφή και προβάλλουν περισσότερο «κανονικές» γυναίκες, θα υπήρχε εντυπωσιακή μείωση κρουσμάτων ανορεξίας.

Eρευνητές του Πανεπιστημίου του Durham, οι οποίοι μελέτησαν πάνω από 100 γυναίκες, επισημαίνουν πόσο σημαντικό είναι να χρησιμοποιούνται στις διαφημίσεις μοντέλα που αντιπροσωπεύουν τον πραγματικό πληθυσμό. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε τις γυναίκες κάθε ηλικίας να αναπτύξουν ένα υγιή τρόπο διατροφής.

Στην αρχική μελέτη, οι γυναίκες που συνήθως προτιμούσαν τα λεπτά σώματα, άρχισαν να νιώθουν καλύτερα με τα πιο «κανονικά» σώματα μετά από διαρκή προβολή καταλόγων με plus-size μοντέλα. Αντίθετα, όταν έδειχναν καταλόγους με λεπτά μοντέλα, αυξανόταν η επιθυμία τους να αποκτήσουν λεπτότερο σώμα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο κορυφαίο διεθνές ακαδημαϊκό περιοδικό, PLoS One, και διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Durham σε συνεργασία με συναδέλφους από το Πανεπιστήμιο του Newcastle και το Πανεπιστήμιο VU του Άμστερνταμ.

Η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Dr Lynda Boothroyd, από το Πανεπιστήμιο του Durham δήλωσε: “Αυτό μας δίνει πραγματικά τροφή για σκέψη σχετικά με τη δύναμη της έκθεσης σε εξαιρετικά αδύνατα πρότυπα. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η συνεχής προβολή και έκθεση διασημοτήτων και μοντέλων με πολύ λεπτές σιλουέτες, δημιουργεί, ειδικά στα νεαρά κορίτσια και αγόρια, ένα νοσηρό τρόπο αντιμετώπισης του σώματός τους.»

«Αν και δεν γνωρίζουμε ακόμη αν η προβολή πιο «παχουλών» προτύπων θα αλλάξει τη στάση των γυναικών μακροπρόθεσμα, από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι σίγουρα θα μετριαστεί η εμμονή τους για το «ιδανικό» skinny σώμα και σίγουρα θα.»

Η Susan Ringwood, Διευθύνων Σύμβουλος της Beat, μιας μεγάλης βρετανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης για τις διατροφικές διαταραχές σχολίασε: “Αυτά είναι σημεία της εποχής μας. Βλέπουμε κατά μέσο όρο 2.000 εικόνες την ημέρα από διαφημίσεις και οι περισσότερες από αυτές δεν δείχνουν κοινά κορίτσια, αυτά που συνήθως κυκλοφορούν ανάμεσά μας.  Εάν καταφέρουμε να προβάλλουμε μοντέλα όλων των τύπων στα media, θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια πιο ισορροπημένη άποψη για το σώμα μας. Τα αδύνατα σώματα είναι σίγουρα στη μόδα και ειδικά στις δυτικές χώρες δίνουν τεράστια σημασία σε αυτό, ενώ αντίθετα στιγματίζεται όποιος έχει παραπανίσια κιλά.”

Τα media, σύμφωνα με την ερευνα, αποτελούν ένα ισχυρό μέσο που καταφέρνει να προκαλεί ανασφάλεια και δυσαρέσκεια στα νεαρά άτομα για το σώμα τους. Τα αποτελέσματα, πιστεύουν οι ερευνητές,  αποτελούν σημαντικά στοιχεία για αυτούς που χαράσσουν την πολιτική που ακολουθείται στα media αλλά και πεδίο υποστήριξης για τις κυβερνήσεις και τα διάφορα μη κερδοσκοπικά ιδρύματα που ζητούν να αλλάξουν τα γυναικεία πρότυπα και να προβάλλονται πιο υγιή μοντέλα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Πηγή