Κατάσκοποι στις βιτρίνες των καταστημάτων



Οι κούκλες στις βιτρίνες καταστημάτων σταματούν απλά να παρουσιάζουν την τελευταία λέξη της μόδας και ξεκινούν να καταγράφουν τις παρατηρήσεις και αντιδράσεις των υποψήφιων αγοραστών.




Αναφερόμαστε σε μία πρόσφατη ιδέα που αφορά στην εξόρυξη δεδομένων από τις κινήσεις των παρατηρητών μιας βιτρίνας.

Με πρωτοπόρο την Benetton, πολλά καταστήματα ρούχων και μόδας εφαρμόζουν κατασκοπεία εις βάρος υποψηφίων πελατών. Καταγράφοντας και αναλύοντας δεδομένα κίνησης, χρόνου παρατήρησης, ηλικίας, φύλου και άλλων χαρακτηριστικών, υπολογίζεται η αρέσκεια του αγοραστικού κοινού με σκοπό την βελτιστοποίηση και αξιολόγηση των προϊόντων, ακόμη και την προώθηση ειδών ανάλογα με την ζήτηση στη εκάστοτε περιοχή-κατάστημα.














Κάθε κούκλα-κατάσκοπος κοστίζει περίπου 5.000 δολάρια σύμφωνα με την New York Daily News. Η κατασκοπεία επιτυγχάνεται μέσω ενσωματωμένης κάμερας στα μάτια των μοντέλων καταγράφοντας ανυποψίαστους περαστικούς που χαζεύουν την βιτρίνα.

Η χρήση τέτοιων μεθόδων για την αύξηση των πωλήσεων εγείρει ωστόσο ερωτηματικά ως προς την παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Η κατασκευάστρια εταιρεία των μοντέλων Almax δεν έχει αποκαλύψει ποια καταστήματα χρησιμοποιούν την νέα αυτή τεχνολογία. Ως τώρα κούκλες-κατάσκοποι κοσμούν βιτρίνες εμπορικών καταστημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και τριών χωρών της Ευρώπης.

Πηγή