Το φουτουριστικό σύστημα μεταφοράς Hyperloop One και στη Μόσχα

Η Hyperloop One, εταιρεία που εργάζεται πάνω στο φουτουριστικό σύστημα μεταφοράς Hyperloop One που έχει προταθεί από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ, η Summa Group, εταιρεία με επενδύσεις στον τομέα υποδομών στη Ρωσία,και η πόλη της Μόσχας έκλεισαν συμφωνία για τη διερεύνηση των προοπτικών κατασκευής και χρήσης του συστήματος στη ρωσική πρωτεύουσα. 


Το Hyperloop περιλαμβάνει χρήση μαγνητών για την αιώρηση «pods» (ακάτων) μέσα σε σήραγγες χωρίς αέρα, δημιουργώντας συνθήκες που επιτρέπουν κίνηση επιβατών και φορτίων σε ιλιγγιώδεις ταχύτητες, μέχρι και 1.200 χλμ/ ώρα. 

«Το Hyperloop μπορεί να βελτιώσει δραματικά τη ζωή για τα 16 εκατ. κατοίκων της ευρύτερης περιοχής της Μόσχας» είπε ο Σερβίν Πισεβάρ, συνιδρυτής της Hyperloop One. 

«Το μακροπρόθεσμο όραμά μας είναι η συνεργασία μας με τη Ρωσία για τη δημιουργία ενός νέου “δρόμου του μεταξιού”: ενός Hyperloop- εμπορικής αμαξοστοιχίας, που θα μεταφέρει φορτία από την Κίνα στην Ευρώπη μέσα σε μια ημέρα» είπε. 

Κατά τον διευθύνοντας σύμβουλο της Hyperloop One, είναι ασαφές ακόμα πόσο θα κοστίσει η κατασκευή ενός Hyperloop στη Μόσχα, ενώ το σύστημα δεν θα ταξιδεύει απαραίτητα στη μέγιστη δυνατή του ταχύτητα σε μια πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή όπως η ρωσική πρωτεύουσα. 

Η υπογραφή της σχετικής συμφωνίας (MoU) έγινε στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης. Η Hyperloop One πλέον έχει σε εξέλιξη μελέτες βιωσιμότητας στη Φινλανδία, τη Σουηδία, την Ολλανδία, την Ελβετία, το Ντουμπάι, το λιμάνι του Λος Άντζελες και τη Μ. Υπενθυμίζεται ότι σχετικά ρόσφατα ομάδα 30 ερευνητών του ΜΙΤ παρουσίασε στη Βοστόνη μία «άκατο» (pod) σχεδιασμένη έτσι ώστε να αιωρείται και να κινείται σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Tο Hyperloop είναι ένα σύστημα μεταφοράς που βρίσκεται ακόμα σε στάδιο concept, με το οποίο επιβάτες σε ειδικές κάψουλες θα ταξιδεύουν με ταχύτητες άνω των 1.000 χλμ/ ώρα.


Η άκατος του ΜΙΤ χρησιμοποιεί μαγνήτες για να αιωρείται πάνω από τις γραμμές αλουμινίου, μειώνοντας πολύ την τριβή. 

Ακόμη, λίγο νωρίτερα, είχε προβεί σε δοκιμή της δικής της πρότασης η Hyperloop One, που δοκίμασε επιτυχώς ένα δικό της pod, κινούμενο με ηλεκτρομαγνήτες, το οποίο μπόρεσε να πιάσει ταχύτητα 160 χλμ/ ώρα σε τεστ στη Νεβάδα.


Τα σχέδια του Hyperloop

Σχέδια για επιβατηγές κάψουλες που θα είναι σε θέση να ταξιδεύουν μέσα σε σήραγγες/ σωλήνες χωρίς αέρα αποκάλυψε ομάδα ερευνητών του ΜΙΤ.

Υπενθυμίζεται ότι το Hyperloop είναι ένα σύστημα μεταφοράς που βρίσκεται ακόμα σε στάδιο concept, με το οποίο επιβάτες σε ειδικές κάψουλες θα ταξιδεύουν με ταχύτητες άνω των 1.000 χλμ/ ώρα.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, η ομάδα του MIT ήρθε πρώτη σε διαγωνισμό της SpaceX για τον σχεδιασμό καψουλών/ pods τα οποία θα δοκιμαστούν σε πρωτότυπο σωλήνα/ σήραγγα. Η ομάδα θα έχει την ευκαιρία να υλοποιήσει και δοκιμάσει τα σχέδιά της στις ΗΠΑ.

Πίσω από το φιλόδοξο όραμα του Hyperloop βρίσκεται ο Έλον Μασκ, ο επιχειρηματίας πίσω από το Paypal, την SpaceX και την Tesla Motors, ο οποίος είχε παρουσιάσει την ιδέα του το 2013. Αν και η εταιρεία δεν αναπτύσσει η ίδια το δικό της Hyperloop, έχει εκφράσει πρόθεση να επιταχύνει την ανάπτυξη της ιδέας και κατασκευάζει εγκαταστάσεις δοκιμών στην Καλιφόρνια.



Σημειώνεται πως οι μηχανικοί του ΜΙΤ έχουν συμπεριλάβει στα σχέδιά τους φρένα εκτάκτου ανάγκης, σε περίπτωση δυσλειτουργίας των συστημάτων υπολογιστή. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν προβλέπεται χώρος για επιβάτες ή φορτίο.

Πάνω από 115 εισήλθαν στον σχετικό διαγωνισμό, με τους μηχανικούς του ΜΙΤ να κερδίζουν το βραβείο Best Overall Design. 22 ομάδες θα δοκιμάσουν τα σχέδιά τους στις εγκαταστάσεις της SpaceX.


Πηγές: 1, 2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου